יש כמה הגדרות ופתרונים יפים. ממליץ למעט בפתרונים הנמשכים לכמה מקומות בתשבץ, כמו כן להקטין את מספר המשבצות השחורות וליצור יותר הצטלבויות של פתרונים. למשל פתרון 1 מאונך הוא מילה ארוכה הכוללת רק הצטלבות אחת.
מה שכיף בקהילה הזאת זה שלכל אחד מעורכי התשבצים יש סגנון משלו, ולך בהחלט יש סגנון מיוחד בהגדרות שמחייב חשיבה אחרת ואני אוהב את זה.
מה שכן, יש כמה דברים שכדאי לשפר א. כפי שהעירו לך עליזה וחזי, השלד מאד לא ידידותי. אני יכול להמליץ על השיטה שלי (וכנראה לא רק שלי), שהיא קודם כל לקבוע שלד עם מבנה הגיוני, ורק אז למלא אותו בהגדרות. אם הגדרות יפות שרצית לשלב לא מסתדרות, תמיד אפשר לשמור אותן בצד לתשבץ הבא. ב. שתיים מהגדרות השמיעה בעייתיות. slime לא נשמע כמו סלעים. קיטל f לא נשמע כמו כיתה אלף. מבין את הפיתוי לכתוב הגדרה כזו, בייחוד 6 מאוזן היפה, אבל דיוק הוא נושא שחשוב להרבה מאד פותרים בקהילת פותרי תשבצי ההגיון. ג. ההגדרות שמתייחסות לשירים - לא היה צורך להקשות ולהתייחס למחברי השירים בשם פרטי. זה מספיק מסובך לענות על הגדרות גם בלי לנחש באיזה נחום או דיוויד מדובר. אגב, ההגדרה עם השיר של דיוויד נהדרת :) ד. 12 מאונך, מכיוון שאין הצטלבות עם החלק "השמיעתי", אין דרך לדעת אם התשובה הנכונה היא טעים או תאים, חוץ מלחיצה על "בדוק את הפתרון". ה. 23 מאוזן + 9 מאונך גם אני לפעמים שובר מילים אבל משתדל שזה יהיה בהגדרות של מילה אחת. בשלד שלי זה מיועד בעיקר לחבר חלקים של התשבץ מאיזורים שונים כדי לתגמל על פתירה ברמז של חשיפת אות. בגדול זה דבר שרצוי להמנע ממנו, ובאופן כללי (כפי שהציע גם חזי) מוטב לא להגזים בפיזור תשובות של הגדרה אחת על חלקים שונים בתשבץ. זה מסרבל את תהליך הפתירה.
תגובות
רצוי שמבנה התשבץ יהיה יותר "ידידותי"
יישר כח, תמשיכי, אל תרפי!!
מה שכן, יש כמה דברים שכדאי לשפר
א. כפי שהעירו לך עליזה וחזי, השלד מאד לא ידידותי. אני יכול להמליץ על השיטה שלי (וכנראה לא רק שלי), שהיא קודם כל לקבוע שלד עם מבנה הגיוני, ורק אז למלא אותו בהגדרות. אם הגדרות יפות שרצית לשלב לא מסתדרות, תמיד אפשר לשמור אותן בצד לתשבץ הבא.
ב. שתיים מהגדרות השמיעה בעייתיות. slime לא נשמע כמו סלעים. קיטל f לא נשמע כמו כיתה אלף. מבין את הפיתוי לכתוב הגדרה כזו, בייחוד 6 מאוזן היפה, אבל דיוק הוא נושא שחשוב להרבה מאד פותרים בקהילת פותרי תשבצי ההגיון.
ג. ההגדרות שמתייחסות לשירים - לא היה צורך להקשות ולהתייחס למחברי השירים בשם פרטי. זה מספיק מסובך לענות על הגדרות גם בלי לנחש באיזה נחום או דיוויד מדובר. אגב, ההגדרה עם השיר של דיוויד נהדרת :)
ד. 12 מאונך, מכיוון שאין הצטלבות עם החלק "השמיעתי", אין דרך לדעת אם התשובה הנכונה היא טעים או תאים, חוץ מלחיצה על "בדוק את הפתרון".
ה. 23 מאוזן + 9 מאונך גם אני לפעמים שובר מילים אבל משתדל שזה יהיה בהגדרות של מילה אחת. בשלד שלי זה מיועד בעיקר לחבר חלקים של התשבץ מאיזורים שונים כדי לתגמל על פתירה ברמז של חשיפת אות. בגדול זה דבר שרצוי להמנע ממנו, ובאופן כללי (כפי שהציע גם חזי) מוטב לא להגזים בפיזור תשובות של הגדרה אחת על חלקים שונים בתשבץ. זה מסרבל את תהליך הפתירה.
הוסף תגובה חדשה לתשבץ